19 November 2008

semua nyew pasal duit

hurm...aku pown tak tau shane aku nak start untuk post aku kali ni..hesh..oklah..dalam post kali ni..ada 1 pekara hendak aku sampaikan..so aku harap korang semua leyh baca dengan hati yang terbuka..dan kepada sesiapa yang agak malas nak baca..takper..aku tak kesah pown kalo korang takmo bace..

pekara nyew ialah,aku ingin meceritakan tentang manusia skang terlampau obses dgn kebahagian duit..aku pelik zaman sekarang ini..mungkin aku yang kolot agaknyew..orang dewasa masakini lebih mementingkan kerjaya mereka..daripada keluarga.yea,mmg aku tau duit penting skang nie..semua kite lakukan semua berkaitan ngan duit skang nie..tak asing bagi aku untuk owg yang aku ckp pasal duit dan mereka menjawab "ko nak buang air pown kena byr" ini menunjukan duit tu penting dalam kehidupan kitew..tapi tak kew skang nie hampir smua manusia terlampau taksub untuk mencari duit..smpi pekara yang lain yang lebih penting dilupakan..keluarga,kehidupan dierowg semua dierowg lupekan kerana terlampau asyik mencari duit...hesh..

bukan aku ingin menyatakan kat sini yang kite takyah cari duit..cari duit itu mestilah kena..tapi jangan kite cari smpi lupe pekara yg lagi penting...ada sesetengah anak yang rosak disebabkan kurang perhatian daripada ibu bapa mereka..ini semua salah satunye terjadi sebab duit lah..ibu bapa terlampau asyik mencari duit dan anak mereka,mereka biarkan berkeliaran diluar..dan bile ape-ape jadi kepada anak dierowg sebuk menyalah kan satu sama lain..maaf kalo aku terkasar dengan menggunakan perkataan BODOH disini aku tujukan kepada mereka..kerana mereka lebih mementingkan wang ringgit yang akan habis bile dugunakan berbanding dengan zuriat mereka yang akan sambung warisan keluarga mereka,yang akan jaga mereka semasa hari tua mereka..hesh..

hurm..aku pown dulu antara manusia yang obses mencari duit untuk kebahagian hidup aku..bagi aku dulu-dulu duit itu adalah punca kebahagian dalam hidup..ternyata anggapan aku salah dulu-dulu..ketika dulu aku selagi ada ruang untuk aku mendapatkan duit,dengan aku tak hiraukan risiko yang akan aku hadapi..aku buat jew..hurm..mungkin aku pengang kepada prinsip tadi aku jadi cmtu..tapi setelah skang ni..aku boleh lah dikatakan jatuh muflis..KEDEBEK! aku jatuh..oleh sebab beberapa peristiwa yang belaku..dan pertama kali aku membuka beg duit aku dan aku terkejut,rase sebak dan aku pelik ada jugak bile aku dapat tahu duit dalam dompet aku hanya tggl RM2..usaha aku selama ni,aku kerja macam-macam nak dapatkan duit..dan aku bahagia.dan bile ada beberapa peristiwa belaku kat aku..terus kebahagian itu ditarik sekelip mata..dan dengan pantas aku menjadi seorang yang muflis..hurm..dan skang nie...bukan duit yang datang memberikan aku kebahagian..tetapi keluarga aku..ibu aku especially yang byk beri aku nasihat..hurm..dan kebahagian aku yang kedua datang kepada aku..ialah sayang aku..yang memberi aku smgt dan menerima aku dalam keadaan yang begini..aku sayang dia..

skang ni aku sedang berusaha untuk memulihkan kehidupan aku kembali..dengan smgt dan nasihat yang diberi oleh ibu aku ngan sug aku..insyallah aku akan teruskan dan dapat menggubah hidup aku kembali seperti dulu..keluarga kite umpama paru-paru dalam hidup diri kitew..yang menyalurkan oxygen kepada semua bahagian badan kitew dan menerima gas yang bukan oxygen(lupe ape name) dan memproses nyew kembali...disini aku nak sampaikan..keluarga lah yang terpenting skali..dan yang kedua baru awek atau tunang atau isteri..

aku rase sampi sini jewlah post aku kali ni..kalo aku type panjang-panjang pown korang bosan juga nak baca kan...uhhuuhuh...
ok. sekian terima kasih..

nashru


No comments: