20 November 2008

anak oh anak

aloha...erm..aku nak cite kat korang pasal 2 jenis anak yang slalu berada di dalam sesebuah keluarga..
aku harap post aku kali ni korang baca dan mendalam kan ape yang aku try nak samapikan yea...aku harap korang enjoy baca post nie....

dalam sesebuah keluarag.terdapat ibu,ayah,dan anak..itu sebagai asa untuk sesebuah keluarga..tetapi ada 2 jenis anak yang sering ada dalam sesebuah keluarga..iaitu anak yang pertama,yang hanya berlakon baik dan sopan ketika dengan ibu bapa,tetapi di belakang perangai nyew kalah jay bon..ini kerana anak jenis hanya ingin mendapat pujian dari ibu bapa dengan ibu bapa mengatakan "wah bagusnye anak aku" "wah..anak aku dah taubat" "wah..anak aku dah tak buat masalah yang lama" tapi sebenarnye ape yang ibu bapa ckp..dah taubat,dah tak wat masalah lame..semuanye hanya diselindungi...blakang mereka anak jenis ni meharajelela..dan anak jenis ni akan berasa diri mereka seronok..kerana telah berjaya menipu ibu bapa mereka..anak jenis nie sgt hypocrite dan takut akan tindakan yang die wat kerana takut dimarah oleh ibu bapa sendiri..lebih kurang pengecut jugaklah kan..nak wat jahat tapi takut..baik takyah wat jahat..asyik selindung smpi bile beb..

bagi anak jenis yang kedua pula..ialah anak yang berbuat jahat depan ibu bapa mereka..dan tak selindung ape yang mereka wat...didepan dan diblakang ibu bapa same jew perangai mereka..mereka tak hypocrite dan tak suke berpura-pura baik..dah diri tu jahat.terima jew lah..nak wat camne lagi..tapi anak jenis ni die akan suka berahsia kan ape yang die rase,ape masalah dari ibu bapa..kerana die anggap dierowg dah besar dan at the same time dieowg takmo menyusahkan ibu bapa dieowg..dieowg lebih suka wat kerja dengan sendiri dan habiskn mase dengan melakukan aktiviti yang dieowg minat..anak jenis ni tak suke dikongkong..kerana lagi dii kongkong lagi dieowg panas..kebanyakkan anak jenis ni..dierowg akan keluar dan akan mula belajar dari ape yg mereka nmpk..dan mereka tak slalu nye practik kan ape yg mereka nmpk tersebut...kire mcm bedikari lah yea..ahahahah....dieowg takkan wat papew yang buruk diluar...mcm ganja kew,dadah kew..diowg hanya perlukan bebas...dan hanya perlu ruang dari ibu bapa untuk mereka timba pengalaman atau kasi mereka belajar dari dunia luar...



bagi aku dua-dua anak jenis nie tak bagus..uhhuhuuh...tapi kalo nak dinilai dari sudut positive nyew..aku rase pada pandangan aku..anak yang jenis yang kedua lagi bagus,sebab dieowg wat jew ape yang dieowg nak dan dieowg pengang kepada prinsip ni "pandai wat pandai tanggung"..dieowg berahsia sebab dieowg paham masalah yang dihadapi ibu bapa dieowg..sebab tu dieowg banyak senyap..taknak nyusahkan...dieowg keluar pown kebanyakaan nyew..tak wat papew pown kadang(bedasarkan pengalaman) hanya lepak2 sowang di kedai breakfast baca surat kabar..tu jew...uhuhuhuh....tapi anak jenis ni dieowg tak simpan setan die..die kasi ibu bapa dieowg kenal dieowg melalui perangai dieowg..dan dieowg nak ibu bapa paham dieowg melalui perangai dieowg..tu yang agk pening skit yea...ahahaha..anak jenis ni sebenarnye ia lebih syg akan ibu bapa nyew dari pada anak jenis yang pertama..yang wat setan kat blakang2 pastu senyap jew...pastu memperbodohkan ibu bapa dengan ibu bapa mengagap anak mereka baik..hesh..come on lah..kitew dah besar pew...ko nak wat jahat buat jewlah..pew nak rahsia2kan..sampi bile nak rahsia..nanti akhirnye tau juga kan...hurm...'

erm..oklah untuk post aku kali ni..aku tau agak pelik dan merepek yea...ahahaha...
tapi kepada sesiapa yang baca terima kasih......

sekian
nashru

No comments: